Selasa, 5 Ogos 2014

Rawati masalah cyst

 Apa itu cyst???mungkin ada antara kita tidak mengatahui apa itu cyst..

Cysts biasa dihadapi oleh wanita muda. Kebanyakan mereka didiagnosa mengalami ovarian cyst apabila mereka menjalani pemeriksaan ultrasound ketika menghadapi masalah kesuburan.

Ovarian cyst sebenarnya adalah kantung yang mengandungi cecair berada dalam kilang telur ovari.
 
Beberapa jenis ovarian cyst yang tidak mengganggu kesuburan, antaranya:
  • Functional cysts – iaitu cyst yang terjadi secara normal semasa kitaran haid, malah kehadiran functional cyst lah yang menandakan seseorang wanita itu subur.
  • Cystadenomas – cyst ini bukannya cyst yang berlaku dalam kilang telur ovari, tetapi berlaku di permukaan lapisan luar kilang telur ovari. Jadi ia tidak mengganggu kesuburan.
  • Dermoid cysts- cyst ini mengandungi beberapa tissue seperti kulit, rambut malah gigi. Ia selalu dikeluarkan melalui pembedahan dan tidak mengganggu kesuburan.
Bilakah pembedahan itu perlu ?

Pembedahan bukanlah cara rawatan yang mesti dilakukan ke atas setiap pesakit. Jadi setiap ovarian cyst tidak semestinya dibuang melalui pembedahan
 
 




 Pengalaman pengguna sendiri.
 
 
Tistimoni pengguna yang menghadapi csyt.
 
 
Tistimoni pengguna:
 

 
 
 
 
 
 
 
FUNGSI GLA COMPLEX
 
 
 
KEDUDUKAN CYST
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jika anda merupakan salah seorang pesakit cyst dan anda mahu berikhtiar dengan pengambilan suplemen tanpa melibatkan pembedahan, cubalah GLA Complex Shaklee. GLAComplex Shaklee bertindak dengan membantu untuk seimbangkan semula hormon di dalam badan. 
 
 
 
 
 Untuk sebarang pertayaan..anda boleh hubungi saya.
zuraida
msj:0195500014
wssp:0173779149
 
 
 
 

1 ulasan:

  1. Info menarik...jom lawati blog saya guk..
    cahayakeikhlasan92.blogspot.com

    BalasPadam

Dapatkan shaklee sungai petani dengan mudah.0173779149

Shaklee.... Pasti anda diluar sana sudah kenali dengan jenama yang besar ini.. Ya..shaklee sudah dikenali oleh ramai pengguna di...