Khamis, 5 Mac 2015

Kesan rekahan akibat perubahan bentuk badn

Assalammualaikum..hari ini saya akan berkongsi sedikit tips yang sudah pasti ramai orang sukakannya..Apa yer....ok...Buat wanita - wanita yang sudah ada pengalaman hamil..pasti mereka akan ketahui masalah kesan hitam pada bahagian perut...paha mahupun dada..

Sudah menjadi kebiasaannya..apabila seseorang itu hamil..bentuk badan akan berubah..berat badan akan naik..Apabila perubahan berlaku..maka kulit-kulit akan menjadi kembang..Akibat kulit yang kembang ini menjadi salah satu punca adanya kesan hitam-hitam pada badan..

Stretchmarks (regangan kulit).Ia merupakan garis-garis halus yang berwarna hitam mahupun kemerahan.Bergantung kepada lain-lain orang.

Dianggarkan..hampir 75 sehingga 90 peratus wanita akan menagalami kesan rekahan semasa mengandung.Kebiasaannya..kesan ini akan berlaku pada trimester kedua dan keatas..Jika usia kandungan semakin membesar..maka kesan regangan semakin tinggi..


 
 




 
Dekat atas salah satu contoh akibat rekahan pada badan kita..Mungkin kita pernah mengalaminya..Apabila badan kita membesar..kulit akan mengembang..Contohnya...masa mengandung..seseorang itu akan mengalmi perubahan fizikal bentuk badan..Maka selepas proses kelahiran..kulit akan menjadi kecut kembali..Hal sedemikianlah terjadinya parut-parut..Begitu juga buat individu yang dahulunya badan besar berlemak..apabila menjadi kurus..akan timbullah kesan tersebut...
 
Adakah rekahan berbahaya??Tidak..ia cuma parut sahaja..
 
Khas buat ibu-ibu yang mengandung mahupun bakal-bakal ibu..petua orang tua-tua adalah..apabila gatal-gatal pada bahagian perut mahupun paha..jangan digaru-garu dengan kuku..sebabnya..kuku itu bisa..Ambillah sikat mahupun apa jua alat yang boleh diganti dengan jari..Itu salah satu petua orang dahulu..




Faktor utama penyebabnya ialah:
  • Pemakanan.
  • Keturunan.
  • Kulit.
  • Penghidratan kulit
Perubahan hormon ketika hamil yang menyebabkan tisu di bawah kulit menjadi lemah dan keduanya pertumbuhan dan pembesaran rahim meregangkan tisu di bawah kulit serta menyebabkan keadaan kulit perut pecah.



Selain daripada petua yang kita boleh hindarkan daripada masalah kesan regangan itu..Esp juga dapat membantu mengatasinya..Bagaimana ia dapat membantu..

Tahukah anda..ESP merupakan sejenis minuman yang berasaskan sumber protien.Protien dapat membantu untuk pembinaan sel pada tubuh badan.Selain itu..esp juga NON GMO..Protien diperlukan oleh badan untuk membantu pertumbuhan sel-sel baru.
Apabila sel baru terhasil..kesan rekahan dapat dihilangkan dengan mudah.

Kebaikkan ESP:
  • Memudarkan dan menghilangkan parut.
  • Diet yang mengenyangkan.
  • Membantu mengawal kolestrol.
  • Payudara anjal.
  • Penambahan susu.
  • Memberi tenaga.
  • Membantu masalah kesuburan.
  • Kulit cantik..halus.gebu dan berseri.
  • Kesihatan jantung yang baik.




Hasil carian imej untuk esp bantu hilang rekahan selepas hamil
 
 
 
Selain ESP..Vitamin E juga dapat membantu untuk mengatasi kesan parut.
 
Hasil carian imej untuk esp bantu hilang rekahan selepas hamil
 
Vitamin E mengandungi (D-alfa tokoferol) asli daripada minyak sayur.Vitamin E merupakan antioksida yang kuat yang dapat membantu untuk mengatasi masalah parut.





SEMOGA APA YANG SAYA KONGSIKAN..DAPAT MEMBANTU SELESAIKAN MASALAH ANDA.. 
 
Jika ada sebarang pertayaan ..anda boleh terus menghubungi saya
 zuraida
wssp:0173779149
tel:01955000014

Adakah anda ingin menyertai sebahagian dari kami dan berpeluang untuk mendapat potongaan harga yang istimewa..
DAN
mungkin perbagai kelebihan yang menarik menanti anda..
TAMBAHKAN PENDAPATAN ANDA BERSAMA KAMI..
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dapatkan shaklee sungai petani dengan mudah.0173779149

Shaklee.... Pasti anda diluar sana sudah kenali dengan jenama yang besar ini.. Ya..shaklee sudah dikenali oleh ramai pengguna di...