Sabtu, 6 September 2014

Jalan-jalan dihujung minggu..

Assalammualaikum..

Hari ini hari sabtu...biasala..hari cuti buat semua orang..Hari cuti..bermacam-macam aktiviti boleh dilakukan..Semua orang ada perancangan sendiri..Bagi aku..hujung minggu adalah aktiviti readah bersama keluarga yang tak patut dilepaskan..Hanya hari minggu kami semua dapat berkumpul..

Hari ini aku bersama keluargaku keluar jalan-jalan cari makan..hee..bestkan..Oleh sebab aku teringin sangat nak makan pisang goreng chess..So..terpaksalah pusing cari kawasan yang menjualnya.Setelah risik merata- rata yang terbaik.Aku sampaila dekat YAN KEDAH..haaaa..Takla jauh sangat nak sampai sana..





Sekali sekala ronda kawasan..boleh juga cuci mata..Best juga...Perjalananku untuk sampai kesana kena melalui satu bukit yang diberi nama TANJUNG JAGA..Tinggi jugala bukit itu..HAAA..Tapi..dalam perjalanan itu dapat tengok laut..dari jauh sahaja..emmm..tak apala..

Setelah beberapa jam perjalanan..AKHIRNYA..Distinasinya sudah sampai..PANTAI MURNI YAN..
Ramai juga orang yang singgah sana untuk melihat panorama pantai..Ada yang kutip siput..jalan-jalan tepi laut..Kalau cuti sekolah..ramailah pengantin yang dok posing sana sini untuk mengambil gambar.

Sambil-sambil tengok laut...boleh oder makan dulu..makan dulu..apa jua juadah ..semua ada..

Makan pun dah kenyang..boleh jalan-jalan tempat lain pula..Di hati ini teringin nak makan goreng pisang chess sebenarnya..So...jalan nak keluar dari pantai tadi ada jual makanan yang aku idam-idamkan..Apa lagi..singgah beli ajal sebab dah sampai..Oleh sebab dah memang menjadi kesukaan ramai orang makanan ini..so..siapa yang datang lewat..kena ambil number belakang..heee..nak makan punya pasal..beratur jugala..Setelah menu dah dapat...apa tunggu lagi..makan ajala..

Oleh kerana aku keluar bersama keluarga termasuk mak dah ayah..so..kena tanya pendapat dia orang pula nak makan apa..emmmm..MENU lagi..

PASEMBUR ..menu yang istimewa !!!!!!Nak tahu..hanya dekat situ aja lain dari yang lain..TAPI...yang pentingnya..SEDAP...pasembur dekat medan selera yan..memang lain sangat..SEBAB..ada macam-macam didalam menu hidangannnya..Antaranya..pasembur ikan,dading,hati,perut,sotong.dll...Lain sangatkan..Dahla lain..memang sedap.Boleh bagi A++..

Perut pun dah kenyang..hari pun dah petang..mata pun dah dah ditenangkan dengan ombak laut..So..berangkat pulang..

Jika ada masa yang terluang..bolehlah jalan-jalan ditempat orang dan merasai makanan yang jarang kita temui..Lian tempat..lain cira rasa dan suasanya..

BYE...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dapatkan shaklee sungai petani dengan mudah.0173779149

Shaklee.... Pasti anda diluar sana sudah kenali dengan jenama yang besar ini.. Ya..shaklee sudah dikenali oleh ramai pengguna di...